Priznaćete da redovno postavljanje postova iziskuje dosta rada, truda i vremena. Da biste uspeli u tome neophodno je da imate dobar plan kojeg ćete se pridržavati.

Pored svakodnevnih obaveza i fakulteta, potrebno je "ugurati" i redovno postovanje. Ako ste se opredelili da budete ozbiljni u onome što radite, morate biti istrajni i pametno koristiti vreme.

Sve možete da postignete ako pametno raspolažete vremenom. Neophodan vam je dobar plan, plan koji će raditi za vas i kojeg ćete se pobožno pridržavati. Umesto beznadežnog pregledanja feeda po Instagramu i Fejsbuku koje se nekad može pretvoriti i u sate, možete iskoristiti za pravljenje strateškog plana. Koristite te male džepove vremena pametno.

Odlučila sam da sa vama podelim par saveta koje sama primenjujem pri planiranju vremena:

#1 Pripremite se mentalno za pravljenje planova!
Mentalna priprema je zaista bitna, posebno ako ne volite da planirate (kao što ja nisam). To vam je dosadno, gubljenje vremena. Pokušajte da objasnite sebi da će biti korisno i dajte mu šansu.
Planning is nothing, plans are everything! Motion doesn't equal action.
#2 Planirajte postove unapred.
Ovo zvuči kao toliki kliše, ali ključ u redovnom blogovanju jeste planiranje. Stara Ana bi se ovome verovatno smejala, a sada je postalno toliko normalno da ne znam zašto sam se toliko čudila planiranju postova.

Dešava se da nekad imam i po pet spremljenih postova koji čekaju objavu, a nekad nijedan, ali uvek znam šta je sledeće i o čemu ću pisati tako da mi to ne predstavlja nikakav problem.

Kad sednete da pišete, zaboravite na ostale društvene mreže i telefon. Često uhvatim sebe kako hoću da budem svuda i radim 10 stvari istovremeno, ali to nije moguće. Sednite, napišite post sa što manje smetnji.

#3 Ne zaboravite da ostanete inspirisani, ne dozvolite da vas planiranje iscrpi i ubije!
Pored rokovnika u kojem imam kalendar kad šta izbacujem, kakve obaveze me čekaju, imam i inspiration book. To je sveska u kojoj zapisujem ideje ili zapisujem zanimljive postove koje sam videla, zanimljive citate, ideje za fotografiju. Kad nemam inspiraciju, uvek volim da listam tu svesku i čitam ideje i uvek dodjem sa nečim novim i zanimljivim. Probajte, pomaže!

#4 Pored to do lista, pravite i kalendare u koje ćete zapisivati obaveze i praviti raspored.
Za početak stavite na papir sve obaveze koje vas čekaju. Onda ih stavite u kalendar i precrtavajte ih kako koju odradite.
Kada imam puno obaveza, pravim spiskove za dane odvojeno. U početku može da se čini kao puno posla, ali je zapravo vrlo lako.

Za svaki mesec ispišem dane kojima želim da objavljujem i tu pišem nazive postova koji predstoje.
Imam i poseban deo za  fakultet koji ukrštam sa rasporedom za blog.

Pokušavajte da se pridržavate planova, osećaćete se korisnije i bolje. Dok sam bila wannabe planer, osećala sam veliku grižu savesti i beskoristnost zato što je moje planiranje, ostalo samo to planiranje, bez rezultata. Videćete, polako će preći u naviku i postaće deo svakodnevnice. Znaćete da vi vučete sve konce i da je sve u redu. Kada nešto ne isplaniram, imam osećaj kao da gubim kontrolu i osećam se loše (što pomalo, odlazi u ekstrem, ali nisam jedina zar ne? #guiltyascharged).