Verujem da svi znate za crvene marame, poznatije kao bandane. Četvrtastog oblika sa klasičnim belim šarama. Reč bandana potiče od Sanskritske reči badhnati što znači vezivati, upućujući na tkaninu koja se boji. Klasična bela šara dobija se procesom izbeljivanja, a na marami se najčešće prikazuje cveće ili savijena kedrovina.

Maramu je popularizovala Martha Washington u Sjedinjenim Američkim državama koja je imala naslikanu sliku svog muža na njoj, iako je u to vreme bilo zabranjeno iscrtavanje na tkanini. Nakon toga, marame su služile za političku propagandu. Imena političara su bila ispisivana po njima po ugledu na Marthu Washington.

Bandana je vremenom postala funkcionalni asesoar. Nosili su ih kauboji preko usta i nosa, kako bi se zaštitili od prašine.

Sigurna sam da je svima poznata Rosie the Riveter, američka ikona sa čuvenog postera koja je nosila crvenu maramu oko glave. Tako je marama ušla na velika vrata u svet mode.
Oduvek sam nosila marame, ali one velike, zimske više nalik šalu.

Skoro su mi zapale za oko ove četvrtaste. Skroz su šik. Lepo začine svaku kombinaciju, učine je elegantnijom. Svoj prvi primerak sam pronašla u Zari. Ljubav izmedju nas se rodila pre nekih mesec dana. Tada nisam bila sigurna da li bih je nosila. Sada jesam, odlučila sam da eksperimentišem i mislim da mi odlično ide! Volela bih da je samo malčice veća. Šare su predivne, a materijal vrlo lagan i prijatan pod rukom.
Majica/Stradivarius; Suknja/Romwe; Torba/Stradivarius; Marama/Zara; Narukvica/Soufeel

Za sad sam je nosila samo oko vrata, ali planiram da isprobam sve alternative. Da li ste znali da je možete nositi i na glavi, ruci, tašni, kao kaiš..? Opcija je bezbroj, sve je na vama. Pustite mašti na volju!

Ako me pratite na instagramu, mogli ste da vidite da su ovo jedine dve fotke koje su uspele sa poslednjeg slikanja. Nekad vam prosto nije dan. Ne služi vas vreme, kosa, a ni fotoaparat. Mnogo sam bila tužna jer mi se outfit mnogo dopao. Odlučila sam da spasem celu stvar. Donosim vam dve fotkice kao sneak peak jednog od narednih outfit postova! Za nastanak posta me je inspirisala marama, a nadam se da ste vi saznali zanimljivosti koje do sada niste znali.

Ovo definitivno nije Oda Neuspelim Outfit Postovima, ali obavezno bacite pogled da se vama isto ne desi.

Da li nosite marame i kako?

Ph by Jelena (Beautyfinepint)