Pronalaženje odgovarajućeg pudera za masnu i problematičnu kožu je veoma težak i zahtevan posao.

Potrebno je naći puder koji ispunjava sledeće  kriterijume:
- Ima veliku pokrivnu moć (srednju do potpunu);
- Neće stvarati osećaj maske na licu;
- Ne izgleda veštački i neprirodno;
- Ne izaziva bubuljice;
- Ne ističe suve delove ukoliko ih imate ( a to je vrlo čest pratilac masne i problematične kože).
Od onih sam koji vole jače prekrivanje, pa ukoliko ste ljubitelj laganih podlogi niste na pravom mestu.

Pre nego što nanesete podlogu vrlo je bitno da pripremite kožu na odgovarajući način. Kad nosim jače pudere obavezno dobro hidriram lice. Primetila sam da kad izostavim kremu, a nanesem serum  puder ne izgled lepo. Lice mi izgleda beživotno, nekako suvo i sivo. Postoji zabluda kod nas masnokožaca sa bubuljicama da ne treba nanositi kremu pre pudera jer će lice biti još masnije. Vrlo je bitno hidrirati masnu i problematičnu kožu.
Kada kupujete puder, tražite one koji su bez ulja i na kojima piše da su Non comedogenic. To znači da vam neće začepiti pore i neće izazvati bubuljice.

Predstaviću vam pudere koje najčešće koristim ovih dana. Počeću sa najblažim, a završiću sa zvezdom ovog posta, samim tim i najjačim puderom.
Puder koji koristim u trenucima kada ne želim preterano jako pokrivanje i kada mi se koža oseća beživotno jeste Rimmel Lasting Finish 25h u nijansi 200 Soft Beige. Ima srednje pokrivanje i kremaste je strukture. Jako lepo sedne na lice i ne primećuje se. Ako imam neki isušeni deo, ovaj puder to neće naglasiti. Loša strana je što se relativno brzo prosijam sa njim. Nema mat završnicu, ali to rešavam matirajućim puderom u prahu/kamenu. Stoji na licu nekih pet/šest sati nakon čega počinje da se skida. Volim da ga koristim u dnevnoj varijanti jer mi se svidja kako da svežinu licu i prekrije taman koliko treba.
Bourjois 123 Perfect je matirajući puder koji sadrži tri vrste pigmenta: žuti koji licu daje odmoran izgled; ljubičaste koji osvežavaju boju tena i zelene koji ujednačavaju ten i neutrališu crvenilo.
Ovaj puder prekriva mnogo bolje od Rimmel-a. Veoma je gust i brzo se suši pa je potrebno brzo raditi sa njim. Prekrivanje mu je srednje do jačeg. Koristim ga svakodnevno i uopšte se ne oseća na licu. Bez problema stoji 8 sati i tek nakon tri, četiri sata ja počnem da se sijam. Nanosim ga bjuti blenderom jer tada postignem najprirodniji izgled. Sa jačim puderima nikad nisam umela da radim četkama. Sami po sebi su dovoljno jaki, a ako ih nanosim četkom dobiću prekrivanje veće nego što želim i izgledaće neprirodno. Za neke veće nepravilnosti korektor je neophodan. Moram napomenuti da je moje lice dovoljno masno da se ovi puderi lepo stope sa mojom kožom, pa ono ne izgleda kao šmirgla (suvo i neprirodno), sem ako se nisam spržila nekom kremom.
*Vichy Dermablend je apsolutni pobednik nad pobednicima. Mislim da je ovo najbolji puder koji sam ikada probala, kada je u pitanju pokrivna moć. Sa ovim puderom korektor vam neće biti potreban. Veoma je gust, čak je gušći i od Bourjois 123 Perfect i brzo se suši. Potrebno je brzo raditi sa njim. Nanosim ga prstima i dobijem potpuno prekrivanje prvim slojem. Potpuno je mat, ali ne osećate njegovu težinu. Moj je u nijansi 25 Nude. Problem sa dermatološkim puderima jeste taj što su nijanse uvek loše i izbor je skoro nikakav. Kod nas dolazi u četiri nijanse i nude je bio najneutralnija, ali sada su je promenili pa vuče na žućkasto. Puder od mene ima sve preporuke. Prekriće apsolutno sve, a neće izazvati nastanak novih bubuljica. Neki ga ne preporučuju za svakodnevnu upotrebu jer je dosta jak, ali ja ga koristim i ništa mi se nije desilo.

Kako puderi izgledaju na licu:
Swatchevi:

Kakve vi pudere koristite? Imate li da preporučite neki? Da li ste fan pudera sa jačim prekrivanjem?

*PR uzorak